Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.....

Ini adalah satu blog yang berkaitan dengan kehidupan, peluang pekerjaan,internet, politik, agama,masalah sosial, hiburan dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya .Kebanyakkan artikel dan bahan-bahan dalam blog ini diambil daripada blog-blog sedia ada dan web-web yang berkaitan. Semoga anda semua suka melayari blog ini.. Sekian, terima kasih.
Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner
ads ads ads ads ads
PEMBERITAHUAN : ARTIKEL DI BAWAH MUNGKIN MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR IKLAN. ABAIKAN AJE IKLAN TERSEBUT JIKA TIDAK BERKENAN DENGANNYA. TERIMA KASIH KERANA SUDI MENJENGUK DAN MEMBACA BLOG INI. SOKONGAN ANDA AMAT DIHARGAI.

INFO MENARIK YANG ANDA INGIN BACA :

Rabu, 27 April 2011

Mari Membaca : Kisah Surat Terbuka Dan Jawapan Balas..

Warkah Terbuka untuk DSAI daripada puak Pembangkang

Sumber artikel : Posted on Tuesday, April 26 @ 09:00:00 PDT : TKOnline
 

Dilulus untuk paparan oleh teori
Pendapat Oleh: cglyn

"Salam buat Datuk Seri dan keluarga semoga berada dalam rahmat Allah sentiasa.
Saya seorang guru wanita di sebuah sekolah di Terengganu. Saya membesar dan menjadi dewasa pada zaman Datuk Seri menjadi Menteri Pelajaran dan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan. Saya cukup mengagumi Datuk Seri yang saya lihat mempunyai ciri-ciri kebijaksanaan seperti Tun Mahathir dan islamik seperti TG Nik Aziz.

Malaysia sangat bertuah jika memiliki seorang Perdana Menteri seperti Datuk Seri. Pelbagai fitnah yang dilemparkan selama ini tidak menggugat kepercayaan saya terhadap Datuk Seri.Namun, sejak kebelakangan ini saya semakin bosan dengan keadaan politik negara. Saya lihat agenda menjatuhkan Anwar melebihi daripada agenda pembangunan negara dan kepentingan rakyat. Sungguh bosan dengan media arus perdana yang memanipulasikan isu Anwar pada setiap masa dan ketika. Paling mual apabila kerajaan, media dan polis seakan merestui penyebaran video seks dan kemudian menjatuhkan hukuman bersalah mendahului mahkamah dunia.
Datuk Seri, saya amat bersimpati. Sungguh bersimpati kerana pada saat-saat genting ini rakan-rakan yang dahulunya sangat rapat dan memberi sokongan moral dan material telah menjauhkan diri. Malah, mereka turut bekerjasama dengan kerajaan dalam agenda menjatuhkan Anwar. Mengikuti perjalanan bicara Liwat 2, besar kemungkinan Datuk Seri akan dihantar ke penjara semula. Saya tidak tahu dari mana datangnya kecekalan Kak Wan dan anak-anak Datuk Seri. Sedangkan saya yang tiada kena-mengena dengan Datuk Seri pun sangat resah memikirkannya.
Datuk Seri, tidak bosankah dengan keadaan politik di Malaysia? Sampai bilakah Datuk Seri mahu menahan diri dari segala fitnah dan aniaya? Tidak kasihankah kepada Kak Wan yang menanggung segala derita dicaci-maki kerana setia membela suami? Apa penting sangatkah menjadi Perdana Menteri sehingga rela maruah diri diinjak-injak dan kebahagiaan keluarga terjejas?
Datuk Seri, Kak Wan pernah meluahkan rasa bahawa tempoh bersama Datuk Seri di US selepas dibebaskan dan menjadi orang biasa merupakan detik yang sangat membahagiakan. Kenapa tidak menetap sahaja di sana? Datuk Seri masih boleh berikan buah fikiran tentang politik Malaysia melalui penulisan. Tidak perlu berdepan dengan musuh-musuh politik yang menguasai segala-galanya di Malaysia. Lebih baik tinggal bebas di bumi orang daripada terpenjara dan teraniaya di bumi sendiri. Datuk Seri telah memulakan langkah pertama, jadi biarlah orang lain pula menyambung langkah itu. Insya-Allah, perjuangan akan diteruskan.
Datuk Seri, berilah peluang kepada pemerintah menjalankan pentadbiran dengan tenang tanpa perlu takut dengan bayang-bayang Datuk Seri. Sekurang-kurangnya, mereka boleh beri tumpuan kepada pembangunan negara dan rakyat. Sekurang-kurangnya, wang rakyat tidak dibazirkan untuk menjayakan konspirasi. Sekurang-kurangnya, fitnah-mehnah yang memualkan dapat dikurangkan. Kasihan juga kepada pembaca berita TV3 yang cuma menjalanan tugas turut terpalit dosa kering.
Akhir kata, harap Datuk Seri fikirkan permintaan ini. Fikirkan demi kebaikan semua pihak. Mengalah bukan bermakna kalah, tetapi mencari tempat selamat untuk mengatur strategi. Semoga Allah permudahkan segala urusan Datuk Seri Sekian.
"


Jawapan Balas Daripada Puak Pembangkang

Sumber Artikel : WFAUZDIN NS

MENJAWAB SURAT TERBUKA KEPADA DS ANWAR

Oleh: WFAUZDIN NS

BEGITU syahdu apabila membaca satu surat terbuka oleh Penulis bernama Cglyn kepada DS Anwar Ibrahim di sini. Awal ayatnya beliau memuji dan memuja kekuatan semangat DS Anwar menghadapi pemerintah yang zalim dan korupsi sehingga terpaksa merengkok dalam penjara kemudiannya diaibkan dengan berbagai fitnah.

Malang sekali, di penghujung surat terbuka beliau itu mengambarkan kelemahan jiwa Penulis itu sendiri di dalam memahami maksud perjuangan DS Anwar. Atas alasan simpati terhadap kezaliman yang berlaku kepada DS Anwar dan keluarganya, si Penulis mencadangkan agar DS Anwar berhenti dari berpolitik dan keluar dari negara ini untuk menghirup kehidupan yang lebih aman dan tenteram bersama keluarga. Benarkah begitu?
Kisah seterusnya di bawah...
Blinking Text





ads ads ads ads ads

P/S :- )  Sebelum meninggalkan blog nie... mohon klik gambar 1 kali iklan di atas yea.....
Segala Kerjasama daripada tuan puan diucapkan Ribuan Terima Kasih..



Si Penulis juga seolah-olah mengambarkan perjuangan DS Anwar sekarang ini semata-mata untuk menjadi PM. Tidakkah beliau sedar, DS Anwar tercampak dari Kabinet dahulu dan sanggup menjadi penghuni penjara kerana apa? Jika hanya mengidam untuk menjadi PM, DS Anwar tidak akan terpenjara dan difitnah sehebat ini. Beliau dengan mudah boleh menjadi PM selepas Tun Mahathir hanya dengan `menganggukkan kepala'nya sahaja atas apa jua tindakan Tun Mahathir ketika itu.

PM bukan matlamat utama DS Anwar kerana jika PR berjaya tumbangkan Umno/Bn pada bila-bila masa sekali pun belum tentu DS Anwar akan menjadi PM. Namun, beliau sanggup bersusah payah sekarang asalkan rakyat di negara ini bebas dari ketidakadilan Umno/Bn, itu sudah cukup buat beliau.

Begitu mudah Penulis berkenaan menyebut sekiranya DS Anwar berhenti dari perjuangan politiknya, maka beliau akan menikmati kehidupan lebih tenteram dan aman bersama keluarganya. Adakah beliau merasa segala fitnah dan apa yang mereka rancangkan untuk DS Anwar boleh terhenti sekiranya DS Anwar bersara? Adakah mahkamah akan menarik balik semua kes beliau dan akhirnya Datuk T akan menyebut bahawa video seks itu palsu dan rekaan semata-mata jika DS Anwar umumkan untuk bersara dari politik? Tidak semudah itu.

Bahkan, imej dan kredibiliti DS Anwar lebih teruk jatuh dan hina sekiranya berlaku sedemikian. Rakyat akan menuduh bahawa sememangnya DS Anwar seorang yang rendah moral lakunya. Lebih malang lagi, rakyat yang selama ini turut merasa susah dan derita kerana memperjuangkan DS Anwar akan merasa tertipu. Lebih dahsyat lagi, pemimpin Umno akan bertepuk sorak kerana mereka lebih bebas berbuat apa sahaja kerana tiada lagi tekanan dari DS Anwar.

Kita sebagai pejuang bawahan tidak wajar untuk melemahkan beliau. Kita seharusnya memberikan semangat kepada beliau untuk terus bangun dan lawan. Jika ditakdirkan beliau terperosok ke dalam penjara lagi, kita di luar tidak harus berhenti dan kita lah penyambung perjuangannya.

Sehubungan itu, saya berharap agar DS Anwar terus berjuang kerana rakyat tidak pernah meminta DS berhenti selagi DS bernafas. Biar beribu fitnah yang mereka cipta, DS dapat melihat sendiri bagaimana rakyat terus berada di belakang DS. Usah peduli kepada ejen-ejen mereka yang mencuba berbagai cara untuk memujuk DS bersara dari perjuangan mulia ini.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ape pula komen anda... Komenlah....

5 ulasan:

  1. kalu dah anjing..anjing jugak..dilambak makanan selazat mana pun ..bangkai jugak yang dipilihnya...

    BalasPadam
  2. mana baik, dok mengata orang atau diam itu lebih baik jika tak pasti dengan berita

    BalasPadam
  3. Azraque..kalau jiwa xkental xpayah dok makix2 kat sini

    BalasPadam
  4. Kurangx2 anjing xmasuk neraka...ko tu belum tentu syurganya !

    BalasPadam

Macam-macam Tajuk Ada

1 USAHAWAN INTERNET, 1 AKAUN PAYPAL ( DAFTAR PERCUMA JE BEB - TERIMA BAYARAN DARI SELURUH DUNIA ) Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Biz.

Ulamak Pas = Umno ( Melayu+Islam )

Ulamak Umno = Pas ( Melayu + Islam )

JOM!!! DAMAIKAN KERESAHAN HATI KITA DI SINI.......SELAMAT MENIKMATINYA..

Listen to Quran