Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.....

Ini adalah satu blog yang berkaitan dengan kehidupan, peluang pekerjaan,internet, politik, agama,masalah sosial, hiburan dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya .Kebanyakkan artikel dan bahan-bahan dalam blog ini diambil daripada blog-blog sedia ada dan web-web yang berkaitan. Semoga anda semua suka melayari blog ini.. Sekian, terima kasih.
PEMBERITAHUAN : ARTIKEL DI BAWAH MUNGKIN MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR IKLAN. ABAIKAN AJE IKLAN TERSEBUT JIKA TIDAK BERKENAN DENGANNYA. TERIMA KASIH KERANA SUDI MENJENGUK DAN MEMBACA BLOG INI. SOKONGAN ANDA AMAT DIHARGAI.

INFO MENARIK YANG ANDA INGIN BACA :

Isnin, 7 Mac 2011

Farhana... Kamu kena taubat.. Mufti telah menegur Kamu...,






Sumber Artikel dicopy paste daripada
http://greenboc.blogspot.com/2011/03/harussani-farahhana-perlu-bertaubat.html



Dosa samakan Nik Aziz, Ayah Pin: Harussani

SHAH ALAM – Tindakan seorang pemimpin kanan sebuah pertubuhan menyamakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan ketua ajaran sesat Ayah Pin, Ariffin Muhammad boleh membawa kepada dosa jika individu berkenaan tidak bertaubat dan memohon maaf kepada mereka yang terbabit.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, ini kerana, perbuatan menyamakan keperibadian seseorang dengan perwatakan individu lain yang bertentangan dengan personalitinya adalah berdosa dan hukumnya fasik.

"Dalam ayat 11, surah Al Hujarat, Allah SWT telah mengingatkan kita bahawa seseorang ditegah memanggil orang lain dengan gelaran buruk. Orang yang menggelar itu harus segera bertaubat kerana itu adalah perbuatan yang zalim," tegasnya.

Dalam isu yang membabitkan dua individu itu, Harussani berkata, perbezaan antara Nik Aziz de-ngan Ayah Pin adalah sa-ngat ketara kerana Nik Aziz adalah seorang ulama yang juga ahli politik berjawatan Menteri Besar sebuah negeri, manakala Ayah Pin ketua ajaran sesat yang mengaku dirinya tuhan serta diburu pihak berkuasa.

"Tidak boleh sama sekali mengata seseorang sampai begitu, mana boleh samakan Nik Aziz dengan Ayah Pin," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Farahana Jamaludin.

Dalam kenyataannya disiarkan semalam, Farahana menyifatkan imej Nik Aziz boleh disamakan dengan Ayah Pin kerana menjadikan agama sebagai alat untuk menguasai pemikiran pengikutnya.

Beliau mendakwa, kedua-duanya mempunyai persamaan kerana mengaburi pemikiran pengikut untuk memuaskan nafsu masing-masing.

"Mereka boleh lakukan apa saja tanpa boleh ditegur kerana 'kesucian' mereka," katanya. -SH




Kenali Siapa Farahana Jamaludin Yang Samakan Nik Aziz Dan Ayah Pin




...keratan akhbar semalam...

Dari facebook sebelum ianya ditukar

Low class la Pertubuhan Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) apabila Pengarahnya lagu nie.

dah rupe gaya perempuan simpanan pengikut ayah pin minah nie?

... cermin diri dulu sebelum kutuk ulama'..... - dppwm

"Artikel di atas dipetik daripada blogger PRO PAS/PR, tak sah kalu tak dedah keaiban orang"


Lagi artikel berkaitan teguran Mufti Harussani kepada Farhana di sini...

26 ulasan:

  1. perempuan mcm ni murah je....

    BalasPadam
  2. Kamu ni tuan punya blogger pun sama. Youtube permainkan TGNA kat atas pun kamu kepilkan.Apa kamu kisah blog kamu ni memberatkan necara kiri kamu diakhirat besok....jgn perlekehkan ulama - RasulALLAH SAW tak suka. tolonglah.....

    BalasPadam
  3. Ini ularma suka putaq la...ulama jugakn ke? confused confused.

    Kalau yang putaq-putaq tu bukan ular dalam semak ke?

    BalasPadam
  4. semua cakap tak serupa bikin:

    1. Bukankah setiap orang berhak memberikan pandangan peribadi yakni termasuk Farhana?

    2. Bukankah kenyataan Pas terhadap Umno juga adalah pandangan peribadi.

    3. Bukankah kenyataan Pas terhadap mufti juga pandangan peribadi.

    4. Bukankah kenyataan yang menyamakan manusia dengan orang utan adalah kenyataan peribadi?

    Habis apa isunya?

    kah kah kah

    BalasPadam
  5. Saudara hashim..

    Ulama dalam pas yang saya iktiraf adalah seperti Uztaz Haron Din, Ustaz Azhar Idrus, Ustaz Harun Taib, Ustaz Ismail Kamus, dan sealiran sepertinya sahaja..

    Ulama macam tokguru.. Saya no komen la... Tepuk dada tanya selera ajela...

    BalasPadam
  6. Apakah seseorang itu perlu jadi sempurna terlebih dahulu sebelum memberikan pandangan peribadi? Kalau betul siapa manusia yang sempurna itu (di kala ini)?

    Apakah parti A perlu jadi sempurna sebelum memberikan pandangan terhadap parti B?

    Ini menunjukkan dalam era IT siapa yang melontarkan kritikan tidak berapa penting tetapi individu yang dikritiklah yang harus menangkis kritikan kalau ianya tidak benar.

    kah kah kah

    BalasPadam
  7. tidak pernah wujud pun istilah sempurna dalam diri kita tapi masih ada istilah taubat..untuk kita bertaubat..

    BalasPadam
  8. Terpulang le ,esok jawab le kt depan Allah

    BalasPadam
  9. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  10. Untuk anonymous, mengenai isu yang hak bersuara/berhak suarakan pendapat peribadi tu:

    Sebab boleh menimbulkan fitnah ler kalau dibiarkan..manusia ni bila bercerita disampai2kan, citer asal dah berubah. Kalau takde salah, takde orang nak tegur. Orang yang dikutuk tu pun tak marah kan? Dia ada buat repot polis? xde kan? Farahana tu patut da cukup bersyukur (dan juga bercukur) orang tu tawwadu'

    Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar. Kalau xde siapa nak pandang ngan nak dengar. Syaitan bermaharajalela la.

    Jgn confusekan hak kemanusiaan peribadi dgn menuntut hak untuk buat dosa.

    Cth sket:

    1) Muka mak kau putih2 merah, tembam gebu pipinya, hidung penyet keatas(lubang hidung kedepan) n mmg dia dilahirkan mcm tu.

    Pastu aku tgk, aku ckp 'Wahh.. muka mak kau macam babi la..'
    (aku rasa ko mesti marah org ckp mak kau cmtu kan?)

    Padahal aku cume beritahu kau je. Itu pendapat peribadi aku. Dah mmg muka mak kau ada iras2 babi. Aku siap ckp, "WAHHH" ala-ala kagum.

    Pastu ada lak org terdengar sayup2 dari jauh. Pastu dia cerite kat orang lain, "Wei, ko tau tak, mak ada budak Anonymous tu ialah babi jadian rupenye

    Dengar cerite keturunan dia banyak mengamalkan ilmu hitam dulu2. Diorang puja babi. Bila diorg dah nak mati, diorg akan menurun kat anak, dan slesai menurun, diorg akan bertukar jadi babi hutan n mati..

    Tapi mak dia tu hidup lagi sebabnya nenek dia da nak mati masa mengandungkan mak kepada budak tu. So nenek dia menurun kat la kakak mak dia. Kakak dia selamatkan la adik dia dari dlm perut babi hutan tu. Tu sebab mak dia tu separuh babi separuh manusia.

    ~Al-kisahh...

    p/s: Nak panjang lagi kisah tu? manusia boleh buat. percayalah.. trus jd fitnah kan? lagi ramai orang becerita and tukar2 cerita, lagi banyak manusia yang buat dosa.

    puncanya? aku suarakan pendapat peribadi aku yang aku xpikir akibatnya, boleh mengaibkan mak kau dan orang ramai membuat dosa. Brape banyak orang aku nak kene jumpa kat padang masyar nnt?

    Tak ternilai. Mastercard pun xleh tolong.

    BalasPadam
  11. N.ajis tu ulamak lancau apa ?? mendoakan yg bukan2 pada sesama Islam tu ulamak ?? beruk pun takmo geng dgn N.ajis la..

    BalasPadam
  12. nak tanya harusani...adakah mengata tuhan mencarut..samseng...mendoakan keburukan orang lain dan menolak perpaduan sesama islam boleh diiktiraf sebagai ulama??

    BalasPadam
  13. aku cinta islam27 Mei 2011 2:37 PG

    semua cakap je pandai habuk pun tarak

    BalasPadam
  14. puak haprak PAs nie bile harussani tegur kesalahan orang len bleh plak di terima tp kalo ustaz harussani tegur dierang trus panggil ustaz tu haramsani la bagai....tu la prangai ahLIPAS ni...

    BalasPadam
  15. nagore...
    kire yg babi tu mak ko ke ape nie? ko nyer citer cam bedasarkn sejarah jer...cian mak ko kn?

    BalasPadam
  16. Tuan mufti kata x blh nak samakan Pork Nik tu dgn Ayah Pin? Abis yg berambu org2 PAS kata Dr.M Maha Firaun lah Qarun la x salah ke tuan mufti? Siap masa kutbah jumaat saja diselitkan kata2 nista ni. Komen mufti tu tgk kalo2 org yg dikata tu pakai kopiah ke atau pakai serban ke? Kalo org yg x pakai serban tu blh la puak2 tu kutuk tanpa rasa apa..

    BalasPadam
  17. Astaghfirullahalazim...
    buat apa kite bergaduh hanya kerana isu politik?
    mana perginya satu malaysia?
    cmmne la nk berjaya satukan 3 kaum kalau kaum melayu sendiri pon berpecah belah...
    sebabnya satu je.. politik...
    kerana politiklah kite berpecah belah, bergaduh sana-sini...
    apa yg susah sgt psl politik ni? apa yg ad pd kuasa tu? bukannya boleh bwk msuk kubur pon.. nak kata bekalan tuk akhirat, pon x...
    x boleh ke kalau kte bersatu?? kate 1 malaysia..
    tp ble msuk bab politik, xde dah 1 malaysia tu...
    sepatotnya kte kna la bersatu majukan ekonomi negara...
    tgklah ekonomi negara kte skang... sumenye dimonopoli oleh kaum lain... especially org cina..
    diorang bersorak abis-abisan tgk kte bergaduh psl politik sebab diorang boleh memonopoli ekonomi kite...
    skang nak cri mknn halal pon susah.. ye la... mknn halal pon syarikat cina yg keluarkan... ap isinya... Wallahua'lam...
    org kafir pon xde rase nak masok Islam walaupun dy tau tentang Islam... sebab ap? sbb org Islam pon mcm bukan Islam... dedah sana, dedah sini.. gaduh sana, gaduh sini... jd bg mereka ap yg istimewanya psl Islam ni smpai mereka perlu masuk Islam.. cthnya David Teo.. byk filem islamik yg dy arah.. tp dy tu.. org Islam ke? x kan.. tgk.. filem/drama Islamik bkn org Islam yg keluarkan tp.. bkn Islam... Astaghfirullahalazim... mane perginya sume org Islam??? Jadi fikir2kanlah... tak salah kite berpolitik tp kalau sampai timbulkan perbalahan sesama sendiri tu... ap la hukumnye kan??... Wallahua'lam..
    Barakallahulakum...
    Siru ala barakatillah...

    BalasPadam
  18. Saya tak anggap Nik Aziz tu tahap Ulamak. Setakat 'guru' bolehla.

    BalasPadam
  19. Setakat mane ilmu anda semua jika dibandingkan dengan tok guru....Beribu orang duk menadah kitab setiap pagi jumaat.... Ulamak macam mane lagi yang puak2 mung nak...Jangan duk jahil sangat....

    BalasPadam
  20. N.ajis ialah ulamak suk (jahat), suka memecahbelah kan umat Islam, menuduh Tuhan suka mencarut, Tuhan samseng. Fatwa mcm ni lah menyebabkan pengikut Pas sanggup baring tengah jalan tak bagi Sultan lalu. Saya bkn fanatik Sultan, tp Sultan tu kan ketua pada rakyat, hormatlah sikit. Setakat ni, aku x nampak pun orang Umno baring tengah jalan bila tengok ketua Syiah Komunis lalu.

    BalasPadam
  21. kebykannye aku jmpa PENCACAI@BARUA@PENGAMPU UMNO/BN ni org jantan je,yg betina sekor ni PENJILAT TELOR UMNO/BN, kahkahkah dasar anjing kurap UMNO..

    BalasPadam
  22. dalam kubur nanti pakat2 jwb ya........ kembali la pd al-Quran semua...... jgn biasakan lidah anda dgn prkataan mungkar....

    BalasPadam
  23. tak heran semua tu..macamana pulak dgn seorang ustaz pas mengangkat nik ajis sebagai NABI,sedangkan telah ternyata NABI MUHAMMAD SAW adalah Nabi n Rasul terakhir...

    BalasPadam
  24. Salam Utk Semua,

    Saya nak ingat kan pada diri Saya dan Kengkawan Semua..

    Berdiam lebih baik dari berkata kata yang tidak mendatang kan faedah..

    Orang banyak bercakap... banyak Silap nya

    Orang banyak Silap... banyak Dosa nya

    Orang banyak Dosa.... bertaubat la sebelum terlambat..

    Wasallam...

    BalasPadam
  25. aku rasa org2 yang suke bising2 ni mesti kaki tinggal semayang.

    BalasPadam

Macam-macam Tajuk Ada

1 USAHAWAN INTERNET, 1 AKAUN PAYPAL ( DAFTAR PERCUMA JE BEB - TERIMA BAYARAN DARI SELURUH DUNIA ) Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Biz.

Ulamak Pas = Umno ( Melayu+Islam )

Ulamak Umno = Pas ( Melayu + Islam )

JOM!!! DAMAIKAN KERESAHAN HATI KITA DI SINI.......SELAMAT MENIKMATINYA..

Listen to Quran
Loading...