Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.....

Ini adalah satu blog yang berkaitan dengan kehidupan, peluang pekerjaan,internet, politik, agama,masalah sosial, hiburan dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya .Kebanyakkan artikel dan bahan-bahan dalam blog ini diambil daripada blog-blog sedia ada dan web-web yang berkaitan. Semoga anda semua suka melayari blog ini.. Sekian, terima kasih.
Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner
ads ads ads ads ads
PEMBERITAHUAN : ARTIKEL DI BAWAH MUNGKIN MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR IKLAN. ABAIKAN AJE IKLAN TERSEBUT JIKA TIDAK BERKENAN DENGANNYA. TERIMA KASIH KERANA SUDI MENJENGUK DAN MEMBACA BLOG INI. SOKONGAN ANDA AMAT DIHARGAI.

INFO MENARIK YANG ANDA INGIN BACA :

Rabu, 6 April 2011

Kepada sesiapa yang bertanya Kenapa Video seks dalam keadaan hitam putih.. Ini jawapannya.

Kita ditunjukkan video daripada pesawat canggih ratusan juta ringgit milik Amerika Syarikat mengebom sasaran. Tetapi kenapa video tersebut hitam putih? Dah mampu buat pesawat harga ratusan juta takkan tak mampu pasang video kamera warna?
Apabila saya menulis tentang rakaman video seks seorang lelaki yang didakwa Dato’ Seri Anwar Ibrahim, saya tertumpu kepada fakta yang ditayangkan  dan saya terjemahkannya berbekalkan sedikit ilmu tentangnya yang ada dalam diri saya. Semenjak saya menuntut ilmu dalam bidang perfileman, saya tidak lagi dapat menikmati tontonan sebuah filem dari sudut orang kebanyakan. Tanya pengarah, tenaga produksi dan pelakon, jawapan mereka akan sama dengan saya. Kita melihat melampaui apa yang terpampang di layar.
Setiap bayang yang kita lihat di layar, kita  akan membaca susunan penataan cahaya, setiap pergerakan kamera, kita akan membaca grip nya. Setiap suntingan pada aksi penting, kita akan mencari sebab musababnya.
Apabila  saya melihat aksi yang dipaparkan, saya melihat gerak laku individu-individu itu menceritakan kisah yang berlangsung menerusi non-verbal communication. Saya membaca pergerakannya, posturenya dan menilai permainan ruangnya. Bagi saya, aksi seks itu tidak penting, tetapi ‘decode’ apa yang terpapar pada imej-imej bergerak itu yang penting.
Saya membaca bayang-bayang pada dinding memastikan ia konsisten dengan aksi dan saya membaca susunan sumber lampu bagi memastikan ia benar konsisten pula dengan bayang yang terhasil.
Saya melihat saiz shot. Saya cuba memahami mengapa lensa itu menterjemahkan imej bersaiz sedemikian.
Ini bidang saya.
Ada yang bertanya dengan ikhlas, kenapa video itu dalam hitam putih? Ada yang bertanya dengan semangat mahu menghina atau menjerat, dan menyamakan kualiti hitam putih dengan wayang zaman sebelum merdeka.
Saya bertanya kembali, adakah kamera sasaran pada pesawat canggih Amerika Syarikat adalah kualiti zaman sebelum merdeka?
Kamera pengintipan atau kamera tinjau yang canggih adalah kamera yang dapat merakam video dengan jelas di dalam keadaan tiada cahaya atau gelap gelita.
Kamera terbaik di pasaran sekarang ini boleh ‘propagate’ cahaya 100,000-500,000 kali. Dan lebih jelas imejnya, lebih mahalah kamera tersebut.
Kamera pengintipan atau kamera tinjau ini akan menghasilkan imej hitam putih di dalam mode ‘night vision’. Kamera ini bagaimanapun menghasilkan imej berwarna apabila menerima cahaya yang mencukupi dan akan secara otomatik bertukar ke mode ‘night vision’ sebaik sahaja kekurangan cahaya.
Terdapat dua prinsip asas yang digunakan untuk menghasilkan kamera ‘night vision’. Salah satunya di panggil ‘photomultiplier technology’. Iaitu satu teknologi dimana kamera akan menghasilkan sinaran ‘infrared’ (Infrared Radiation IR) yang akan mengesan sebarang object yang berada dalam ruangpandang sinarannya lalu menterjemahkannya ke dalam imej. Memandangkan tujuannya adalah untuk mengintip atau tinjauan, sudah tentu teknologi ‘infrared’nya bukanlah seperti yang kita lihat pada kamera still konsumer.
Prinsip kedua ialah ialah ‘thermal imaging’ di mana bahang yang dihasilkan dari suhu badan sesebuah objek digunakan untuk diterjemahkan ke dalam imej. Teknologi ini dipanggil ‘Thermography’.
Di dalam kes ini, lebih gelap sekitaran dan lebih tinggi suhu bahang objek itu, lebih jelaslah imej yang terhasil dalam hitam putih yang sudah pasti berkontras tinggi.
Kamera pengintipan ‘Thermography’ adalah amat popular kerana ia tidak memerlukan keterangan cahaya langsung, ia hanya memerlukan radiasi bahang dari tubuh objek. Ia digunakan untuk menghasilkan imej dalam gelap gelita.
Bagaimanapun, bagi kamera menggunakan teknologi ‘Photomultiplier’ ia memerlukan cahaya ambien/sekitaran yang minimum untuk menghasilkan imej yang memuaskan.
Kamera Night Vision yang menghasilkan IR akan menghasilkan imej hitam putih atau ‘monochromatic image’ ini kerana radiasi bahang itu adalah diluar dari spektrum warna yang visible lantas imejnya tidak di dalam warna. Bagaimanapun, kejelasannya dan kontrasnya adalah sebaik imej yang terhasil dalam warna. Bagaimanapun, jarak ruang pandang kamera ini tertakluk kepada sinar infrared yang dihasilkan oleh LED nya. Kamera pengintipan atau tinjau premium selalunya  mempunyai jarak efektif sejauh 150 kaki.
Hendaknya kita mengambil iktibar, tidak semua yang hitam putih itu adalah barang lama atau barang sendaan. Di dalam soal video seks yang didakwa menunjukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim mengadakan aktiviti seksual dengan seorang pelacur, hitam putih itu adalah canggih.
Mungkin kita akan tukar topik pula kepada ini semua sah satu perangkap terhadap Anwar, jika benar lelaki itu Anwar. Soalnya, kalau ia perangkap, kenapa dia boleh masuk perangkap?
Perangkap ini bukan dipasang di masjid atau di dalam bilik tidurnya di Bukit Segambut.


Sumber : Kickdefella

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Macam-macam Tajuk Ada

1 USAHAWAN INTERNET, 1 AKAUN PAYPAL ( DAFTAR PERCUMA JE BEB - TERIMA BAYARAN DARI SELURUH DUNIA ) Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Biz.

Ulamak Pas = Umno ( Melayu+Islam )

Ulamak Umno = Pas ( Melayu + Islam )

JOM!!! DAMAIKAN KERESAHAN HATI KITA DI SINI.......SELAMAT MENIKMATINYA..

Listen to Quran