Assalammualaikum dan Salam Sejahtera.....

Ini adalah satu blog yang berkaitan dengan kehidupan, peluang pekerjaan,internet, politik, agama,masalah sosial, hiburan dan perkara-perkara yang sewaktu dengannya .Kebanyakkan artikel dan bahan-bahan dalam blog ini diambil daripada blog-blog sedia ada dan web-web yang berkaitan. Semoga anda semua suka melayari blog ini.. Sekian, terima kasih.
Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner
ads ads ads ads ads
PEMBERITAHUAN : ARTIKEL DI BAWAH MUNGKIN MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR IKLAN. ABAIKAN AJE IKLAN TERSEBUT JIKA TIDAK BERKENAN DENGANNYA. TERIMA KASIH KERANA SUDI MENJENGUK DAN MEMBACA BLOG INI. SOKONGAN ANDA AMAT DIHARGAI.

INFO MENARIK YANG ANDA INGIN BACA :

Selasa, 8 Februari 2011

Wahai puak-puak pembangkang!! Berhentilah memburuk-burukkan Kerajaan, Belajarlah Bersyukur. (Part 1)

Politik kotor pembangkang

''Tolong sampaikan salam saya kepada Perdana Menteri, terima kasih banyak-banyak kerana menyelamatkan anak saya.'' Itulah kata-kata seorang bapa kepada seorang pelajar Malaysia kepada penulis sebaik sahaja dia menerima berita bahawa anaknya selamat tiba di Jeddah dari Mesir melalui usaha kerajaan Malaysia.
Tetapi ucapan terima kasih ini seolah-olah tidak ada dalam kamus parti-parti pembangkang apabila mereka terus mencari seribu satu alasan bagi memburuk-burukkan usaha kerajaan menyelamatkan rakyat Malaysia di Mesir.
Tanpa mengira apa juga kos apatah lagi fahaman politik, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengarahkan operasi segera dilakukan bagi membawa rakyat Malaysia keluar dari negara yang sedang dilanda konflik politik itu.
Namun pembangkang tidak tahu menghargainya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui Ketua Angkatan Mudanya, Samsul Iskandar seolah-olah cuba hendak menunjukkan kehebatannya berpolitik apabila mendakwa kerajaan Malaysia lambat bertindak. Tidak cukup dengan itu, ketika pelbagai agensi kerajaan dengan dibantu Penerbangan Malaysia (MAS) dan AirAsia bertungkus-lumus merangka strategi bagi membawa keluar pelajar kita, tersebar pula SMS yang berunsur fitnah.



Ini belum lagi mengambil kira bagaimana 'tali barut-tali barut' pembangkang menghasut pelajar Malaysia di Mesir supaya jangan mengikuti penerbangan ke Jeddah. Jelaslah, dalam kepala otak pembangkang tidak ada benda lain, segalanya mahu dipolitikkan hatta kepada usaha menyelamatkan nyawa manusia sekali pun.
Pembangkang bimbang jika usaha kerajaan berjaya, ia akan memberikan keuntungan politik kepada kerajaan Barisan Nasional (BN). Itu sahaja yang mereka fikirkan siang dan malam. Mungkin selama ini, apa juga tindakan mereka termasuklah di negeri-negeri yang dikuasai oleh mereka bermotifkan politik maka mereka ingat kerajaan pun sama seperti mereka.
Tetapi mereka sengaja melupakan bahawa apa yang dilakukan oleh kerajaan bukannya bermotif politik tetapi atas dasar tanggungjawab sebuah kerajaan kepada rakyatnya. Janganlah jumud sangat, ketika Perdana Menteri mengarahkan operasi menyelamat itu dilakukan tidak ada langsung perkiraan politik. Ini soal rakyat Malaysia yang terperangkap dalam konflik di negara orang, maka menjadi tanggungjawab kerajaan melakukan apa sahaja usaha bagi memastikan keselamatan mereka.



''Kepada suara-suara sumbang, kita di sini bukan untuk mengaut keuntungan politik tetapi demi keselamatan rakyat kita,'' kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang berada di Kaherah ketika dihubungi Utusan Malaysia.
Malahan Jamil Khir menceritakan bagaimana, semua pihak yang terlibat dalam operasi itu bertungkus-lumus tanpa mengira penat dan lelah bagi memastikan semua rakyat Malaysia di Mesir dibawa keluar. Namun pembangkang peduli apa. Mereka hanya bijak bercakap, membuat tuduhan dan menabur fitnah. Mereka tidak ambil peduli langsung bagaimana hampir beratus pegawai kerajaan termasuklah dari kedutaan, Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan Wisma Putra bertungkus lumus 24 jam mengatur strategi bagi memastikan operasi membawa keluar rakyat Malaysia berjalan lancar.
Tetapi apa pembangkang buat? Tiada apa-apa! Malahan kita tidak terdengar sepatah perkataan pun yang menunjukkan komitmen pembangkang untuk membantu kerajaan dalam operasi berkenaan. Apa yang anehnya, Mesir bukanlah asing bagi pembangkang. Boleh dikatakan sentiasa sahaja ada pemimpin pembangkang ke sana dengan tujuan mencari keuntungan politik bagi menghasut pelajar menyokong mereka.
Di sana, pelbagai dakyah mereka sebarkan supaya para pelajar membenci kerajaan BN. Malahan mereka juga bersedia menghulurkan sumbangan demi memenuhi agenda politik mereka. Malangnya, apabila berlaku konflik seperti ini, tiada seorang pemimpin pembangkang yang menawar diri untuk menjadi sukarelawan bagi menyertai pasukan kerajaan menyelamatkan rakyat kita di sana.
Lebih aneh lagi, tidak pula kedengaran ada 'tabung jihad' dilancarkan bagi membolehkan sumbangan dikutip bagi membiayai perbelanjaan pulang pelajar-pelajar kita termasuklah kelompok yang menyokong mereka. Oleh itu, tidak payahlah pembangkang bercakap banyak atau cuba hendak menjadi pembela rakyat tidak tentu hala.
Kalaulah sudah tidak ada kemampuan atau tidak berdaya melakukan apa-apa, lebih baik mendoakan sahaja operasi itu berjalan lancar berbanding dengan menabur fitnah yang bukan-bukan.
''Mereka menuduh macam-macam kepada kerajaan. Jika mereka masih lagi tidak berpuas hati dengan operasi ini, kita minta mereka tampil membantu dengan menyediakan tempat tinggal dan bekalan makanan kepada pelajar, selain sediakan kapal terbang tanpa ditanggung oleh kerajaan,'' demikian tempelak Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Beliau juga ternyata begitu kecewa dengan sikap pembangkang yang tidak habis-habis mahu mempolitikkan segala isu. Sememangnya, adalah sesuatu yang malang kerana Malaysia mempunyai sekelompok pembangkang yang hanya mahu berpolitik sahaja.
Kita memahami pembangkang sudah tidak ada isu dalam usaha mereka hendak menawan Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang tetapi janganlah soal berkaitan hidup dan mati rakyat Malaysia di Mesir pun mahu dimasukkan ke dalam agenda politik mereka.
Apa pun kita berharap segala fitnah dan tohmahan yang disebarkan tidak akan melemahkan semangat semua pegawai dan agensi kerajaan termasuklah TUDM yang terlibat dalam operasi membawa keluar rakyat Malaysia dari Mesir. Begitu juga kakitangan MAS dan AirAsia yang sudah pastilah turut memberi sumbangan cukup bermakna dalam operasi evakuasi yang dianggap paling besar pernah dilakukan oleh kerajaan Malaysia.
Sekalung tahniah kepada semua yang terlibat kerana kesungguhan, kegigihan dan daya usaha mereka telah memungkinkan operasi membawa keluar berjaya dilakukan dan berakhir sepenuhnya semalam. Kepada pembangkang pula, belajar untuk berpolitik dengan lebih matang lagi. Amalkan sikap tahu mengucapkan terima kasih kepada kerajaan biarpun berbeza ideologi politik.
Jangan terapkan politik kebencian sehingga apa sahaja yang dilakukan oleh kerajaan demi kebaikan rakyat mahu dicemari dengan fitnah dan tohmahan. Ingatlah kebenaran tetap kebenaran dan keikhlasan tidak boleh ditutup dengan kepura-puraan.

Sumber Artikel : Utusan Malaysia.

2 ulasan:

  1. Kalau Semua Nak Politikkan...Susah la...

    BalasPadam
  2. PAS ni memanglah teruk perangainya!
    Orang mati pun nak dipolitikkan. Lihat saja di Tenang, jenazah mayat orang Islam pun telah dipolitikkan.
    Bila Tok Imam tempatan telah menjelaskan perkara yg sebenarnya, PAS pun terkantoi dan kalah PRK Tenang.
    Ini tengah nak PRK Merlimau pula. Macam2 onar dilemparkan oleh PAS terhadap Najib. Mulut pemimpin2 dan blogger2 PAS sangat bacul!
    Maka kalahlah nanti di Merlimau pulak.
    Kalau PAS teruskan kelakuan spt ini dah sahlah akan kalah teruk di PRU13 nanti.
    Kecuali kalau Melayu mudah lupa .............

    BalasPadam

Macam-macam Tajuk Ada

1 USAHAWAN INTERNET, 1 AKAUN PAYPAL ( DAFTAR PERCUMA JE BEB - TERIMA BAYARAN DARI SELURUH DUNIA ) Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Biz.

Ulamak Pas = Umno ( Melayu+Islam )

Ulamak Umno = Pas ( Melayu + Islam )

JOM!!! DAMAIKAN KERESAHAN HATI KITA DI SINI.......SELAMAT MENIKMATINYA..

Listen to Quran